כך נחזק את חיפה אחרי ההריסות שמשאיר אחריו יונה יהב – ראש העיר היוצא של חיפה:

N

הנגשה לנכים של מבני הציבור בחיפה

חיפה היא מקום המגורים הגרוע ביותר בארץ לאנשים עם מוגבלויות. בעיריית חיפה בראשותו של יונה יהב קיימת מדיניות של אנטי הנגשה של מבני הציבור לנכים וזאת במטרה להבריח את ציבור הנכים מהעיר חיפה. יונה יהב דאג לכך שאפילו אגף הרווחה לא יהיה מונגש לנכים ! גם הכרמלית, שהייתה בשנים האחרונות בשיפוצים שעלו למשלם המיסים מיליוני דולרים  עומדת להתחיל לפעול כשהיא במכוון אינה מונגשת לנכים !  אנו נפעל להנגשה של כל מבני הציבור בעיר חיפה לנכים.

N

זיהום האויר ומפגעי הקרינה

עיריית חיפה בראשותו של יונה יהב מעודדת מזה שנים את פעילותם של המפעלים המזהמים. הדבר היחיד שמעניין את יונה יהב ואנשיו זו הארנונה שמשלמים אותם מפעלים מזהמים. ארנונה  מזוהמת זו מזינה  ומאפשרת את קיומה של השחיתות השלטונית השוררת בעיריית חיפה. במשך שנים יונה יהב ואנשיו הכחישו את בעיית זיהום האוויר הקשה השוררת במפרץ חיפה (צפו באתר שלנו בסרטון שבו יונה יהב מכחיש את בעיית זיהום האוויר בחיפה)  ורק כשמתקרבות הבחירות "מתחפש" יונה יהב "ללוחם" כביכול במפעלים המזהמים. יונה יהב ואנשיו מטפחים את המפעלים המזהמים  וגם כשהם  כביכול פועלים כנגדם, מדובר רק בקוסמטיקה משפטית או ציבורית ולא בעבודת מיגור אמיתית של המפעלים המזהמים. אנו נדאג לאכוף את החוק, כך שכל מפעל שלא יטפל טיפול שורש בבעיית הזיהום שהוא גורם ייסגר! אנו נפעל גם  לסילוק מפגעי קרינה שפוגעים בבריאות התושבים. בין השאר אנו נדאג לפריסה מחודשת של האנטנות הסלולאריות בעיר על פי קריטריונים ברורים שבראשם בטיחות התושבים ובריאותם.

N

פיתוח העסקים

להיות בעל עסק קטן או בינוני בחיפה,  הפכה להיות משימה קשה ביותר. עיריית חיפה בראשותו של יונה יהב מקשה ומתעמרת בעסקים הקטנים והבינוניים. היא מכבידה מופקעות על כל שלט מחוץ לעסק ומקשה עליהם בכל התהליכים הקשורים לרישוי העסק, עובדה שמאפשרת לעירייה להטיל על אותם בעלי עסקים קנסות כבדים שמעשירים את קופת העירייה. זה לא סוד, שמרבית העסקים נסגרים בשנה הראשונה לפעילותם  וחלקם נאלצים לעבור גם לערים אחרות. גם עסקים גדולים, שמעוניינים לעבור לחיפה נתקלים בקשיים ואטימות מצד העירייה, ולכן הם נאלצים לבסוף להתמקם בערים נוחות יותר מבחינה עיסקית, שמקדמות, תומכות ומעודדות את פעילותם העיסקית. כשאנו נקבל את הניהול של העיר נדאג לעודד את העסקים הגדולים והקטנים לפעול בחיפה וליצור מקומות תעסוקה אטרקטיביים לתושבי העיר.עליהם את גובה הארנונה, מטילה אגרות 

N

חינוך

מצב החינוך בחיפה אינו משביע רצון. אין כל סיבה, שרמת החינוך בבתי הספר הציבוריים תהיה נמוכה מרמת החינוך בבתי הספר הפרטיים. בחיפה נשארה אוכלוסיה חזקה למרות ההגירה השלילית של אוכלוסיות איכותיות , אך למרות זאת אחוז הזכאים לתעודת בגרות בחיפה הוא די נמוך בהשוואה לממוצע הארצי. אנו נדאג לשפר את רמת החינוך הציבורי בחיפה, לשפר את התשתיות בבתי הספר הציבוריים ולהעברת משאבים ותקציבים לקידום החינוך בחיפה.

N

אגף הרווחה

אנו נפעל לשיקום וארגון מחדש של אגף הרווחה של עיריית חיפה, זהו אגף הרווחה הידוע לשמצה בכל רחבי הארץ, שבמקרים רבים במקום לעזור לציבור הנכים ולשכבות החלשות הוא מתעמר באוכלוסיות אלה. אנו נדאג לשינוי התפיסה באגף הרווחה  ונעביר אותו משררה ושליטה לחמלה ועזרה למוחלש. היות ואגף הרווחה הוא אחד מהנושאים המרכזיים שאנו מתכוונים להתייחס אליו במצע שלנו, מצאנו לנכון לפרט יותר על אגף הרווחה בפרק נפרד מורחב ומפורט באתר זה,  שמהווה חלק בלתי נפרד מהמצע שלנו לניהול העיר חיפה. אנו ממליצים להיכנס ללשונית שלמעלה ולקרוא את החזון שלנו בנוגע לאגף הרווחה בעיר חיפה

N

ארנונה

הארנונה בחיפה היא מהגבוהות בישראל!  האם זה סביר שאנו משלמים ארנונה שבאופן משמעותי גבוהה יותר מזו המשולמת בתל אביב? האם רמת השירות שתושבי חיפה מקבלים מתקרב אפילו לרמת השירות שמקבלים תושבי תל אביב?  זו תוצאה של מדיניות הרסנית, שהתווה יונה יהב במשך שנים. כל שנה  יונה יהב ואנשיו מגדילים את גובה הארנונה באופן אוטומטי, בזמן שרמת השירות לאזרח  מתדרדרת. מסתבר, ששחיתות שלטונית עולה לתושבים הרבה מאוד כסף ואת זה מממנים יונה יהב ואנשיו עם ארנונה גבוהה מאוד שמוטלת על תושבי חיפה. לכן, יש תחילה לנקות את העירייה משחיתות ולאחר מכן להתחיל לעשות פעולות שיקום גם בנושא זה. כשאנו נקבל את השליטה בעיר נפעל להעמקת הגבייה מ"המקורבים" (כן  יש  "מקורבים" שאינם משלמים ארנונה כדין), הגדלת ההכנסות של העירייה ממקורות שונים, בין השאר מהשכרת שטחי מסחר רבים שאינם מנוצלים וגורמים לעירייה הפסדים של עשרות מיליוני שקלים בשנה ועוד.

N

התחבורה בחיפה

התחבורה הציבורית בחיפה אינה מספקת את צרכי התושבים לכן התושבים עושים שימוש מוגבר במכוניות פרטיות שסותמות את העיר ומגבירות את מצוקת החנייה בעיר. אנו נפעל לכך שהתחבורה הציבורית בחיפה תהיה יעילה ותשרת את תושבי העיר בין השאר נדאג להגדלת תדירות האוטובוסים בשכונות וסנכרון בין אמצעי התחבורה הציבורית השונים לרבות האוטובוסים והרכבות. אנו נאפשר למוניות השירות והמוניות בשירות מיוחד לפעול בחופשיות בעיר. לדאבוננו, יונה יהב ואנשיו עושים ככל שביכולתם לסלק את המוניות מהעיר חיפה כדי "לסייע" לבעלי האינטרסים כמו "CAR2GO".

N

פיתוח תיירות

חיפה היא עיר עם פוטנציאל תיירותי  גדול מאוד אך יונה יהב ואנשיו הורסים את העיר גם בנושא זה. יונה יהב מתנגד נחרצות להארכת המסלול של שדה התעופה בכ-300 מטרים דבר שיאפשר טיסות של תיירים מכל מדינות אירופה לחיפה. חיפה יכולה לשמש כעיר, שבה יתקיימו סימפוזיונים וכנסים בינלאומיים אך לצורך כך צריך מעט רצון טוב של העירייה. יונה יהב ואנשיו מעדיפים לשמור את אותם 300 מ' לטובת העסקים שמזהמים את העיר כי הרי הם משלמים לעירייה ארנונה גבוהה וזה כל מה שמעניין את יונה יהב ואנשיו. בנוסף, לתיירים שמגיעים לחיפה אין די אטרקציות בעיר. הטיילת בבת גלים מוזנחת מאוד, העיר נראית כמו עיר רפאים מכיוון שיונה יהב ואנשיו מפריעים  לפיתוחה של התיירות בחיפה. לדוגמא הם מדירים את רגליהם של ציירים, אומנים, מוסיקאים ורוכלים קטנים ולא מאפשרים להם לעמוד במקומות הבילוי ולהנעים את זמנם של התושבים והתיירים. מדוע חיפה לא יכולה להיות כמו ערי אירופה הקלאסית? יש לנו את כל משאבי הטבע אך העירייה מדכאת  את הפיתוח התיירותי של העיר.אנו נדאג להפוך את חיפה לעיר מתויירת ותוססת שגם התיירים וגם תושבי העיר ייהנו לטיל ולבלות ולנפוש בה.

N

מיגור השחיתות השלטונית

לדאבוני הרב עיריית חיפה הוא עירייה מושחתת ומסואבת ועל מנת לעשות שינוי כלשהו בעיר יש צורך לערוך שם ניקוי יסודי. מדובר בקומץ של "תפוחים רקובים" שמצוי כמעט בכל אגף בעירייה ואת האנשים האלה יש להעביר מתפקידם ולמצות איתם את הדין. הקמת ועדה בראשות שופט בדימוס שתחקור את השחיתות השלטונית והריקבון, שמזה שנים שוררים בעיריית חיפה. אנו נדאג למצות את הדין עם כל אלה שעברו עבירות אזרחיות ופליליות.

אני חייב לציין שמרבית עובדי העירייה הם אנשים טובים וישרים שמעוניינים לתת שירות לתושבי חיפה ואולם קומץ של אנשים שליליים שמרביתם קודמו וטופחו על ידי יונה יהב ואנשיו, משרים באגפים השונים בעירייה אוירה  של שררה, עוינות ועודי ביטויים שלילים ומגבה זו חייבת להיפסק.

אנו הגשנו תלונות כנגד יונה יהב ומספר ממקורביו ביחידת להב 433 ואנו ממתינים לתוצאות החקירה. אני מבטיח שאני אעשה את הכל על מנת שיונה יהב וחלק ממשתפי הפעולה שלו יורשעו ויכנסו לכלא.

אנו קוראים לתושבים שיש להם אינפורמציה ו/או הוכחות על השחיתות הפושעת בעיריית חיפה, לפנות אלינו ואנו נטפל בעניין בהתנדבות תוך שמירה על פרטיות המתלונן ו/או המדווח ומבלי לחשוף את שמו. אנו נפעל לכך שהאמת תצא לאור.

N

תעסוקת נכים

– על פי החוק 5% מהמשרות בשירות הציבורי אמורות להיות מאוישות על ידי אנשים עם מוגבלויות. בעיריית חיפה החוק לא מיושם ובמכוון! אנו נדאג ליישם את החוק ולשלב את האנשים עם המוגבלויות בתעסוקה בתפקידים השונים בעירייה ובכל התאגידים העירוניים.

N

בעיית החנייה בחיפה

האם ידעתם שתושבי תל אביב אינם משלמים כל תשלום עבור החנייה בעיר תל אביב? מי שמשלם עבור חנייה בתל אביב הם רק אלה שמתגוררים מחוץ לעיר תל אביב. מדוע זה לא יכול לקרות גם בחיפה? אנו נדאג ליצירת מקומות חניה גדולים באזורי הביקוש המרכזיים באמצעות פתרונות טכנולוגים מתקדמים. אנו נקדם שבילי אופניים ושבילים להולכי רגל כך שהשימוש במכוניות הפרטיות יפחת. אנו נפעל באמצעים משפטיים וציבוריים כנגד הפרויקט השערורייתי "CAR2GO" שבעידוד עיריית חיפה ברשותו של יונה יהב, השתלט על מקומות חנייה ציבוריים לטובת אינטרסנטים של גורמים פרטיים, במסווה של כביכול "שירותי תחבורה לציבור". מיזם זה צץ בחיפה בחודשים האחרונים כחלק מקמפיין הבחירות של יונה יהב למורת רוחם של מרבית תושבי חיפה. פרשת הפרויקט  מתבררת עדיין בבתי המשפט.

N

שימור הדור הצעיר בחיפה

מרבית הצעירים המשכילים נוטשים את העיר חיפה. העיר לא מספקת את מרבית הצרכים של הדור הצעיר. מספר מוסדות אקדמיים שהוותיקים והמפורסמים שבהם הם הטכניון ואוניברסיטת חיפה ואין כל סיבה שציבור הבוגרים של מוסדות אלו לא יישאר בעיר. מרבית הבוגרים האיכותיים הללו עוזבים את חיפה מיד לאחר הלימודים (כולל אלה שנולדו וגדלו בחיפה) כי אין די מקומות תעסוקה אטרקטיביים לאוכלוסייה זו. בנוסף, אין גם די מקומות בילוי  ופארקים שיאפשרו לזוגות צעירים לבלות בהם עם ילדיהם. אנו נדאג  לשמר את הדור הצעיר בחיפה ונפעל להחזרת האוכלוסיות האיכותיות שנטשו את העיר לערים אחרות.

N

קריית חיים וקרית שמואל

קרית חיים וקרית שמואל שאתייחס שאקרה להן בפסיקה זו קרית חיים, היא הילד החורג של חיפה או החצר האחורית של העיר חיפה. עיריית חיפה במהלך השנים לא באמת השקיעה משאבים בקריית חיים וקרית חיים מוחזקת  למעשה כבת ערובה של עיריית חיפה. הסיבה שלאורך השנים חיפה לא נאחזת בקריית חיים ול ולא מסכימה להיפרד ממנה היא הארנונה שעיריית חיפה מקבלת בזכות קריית חיים. אם עיריית חיפה תוותר על קריית חיים היא תאלץ לוותר גם על הארנונה שהיא גובה ממרבית המפעלים המזהמים שבמפרץ חיפה. יש כאן ניגוד עניינים שזועק לשמיים. עיריית חיפה מרעילה את תושבי קרית חיים באמצעות מפעלים מזהמים ואת הארנונה שהיא גובה מאותם מפעלים מזהמים היא כמעט ולא מחזירה לתושבי קרית חיים. גם מיכל האמוניה שלאחרונה החליט מר יונה יהב לצאת  כביכול במלחמה כנגדו, הוא רק חלק מהזיהום יש גם מפעלים נוספים שמזהמים ומרעילים בעקר את תושבי קריית חיים. כשאנו נקבל את השליטה בערייה, אנו נערוך משאל תושבים בנוגע לרצונם להתנתק מחיפה ואם במשאל התושבים אכן ירצו להתנתק מהעיר חיפה, אנו נעשה את כל הנדרש כדי שמשרד הפנים יאשר את היפרדות.

N

רישוי ובינוי

אגף הרישוי והבינוי בעיר חיפה אינו מתפקד. פרויקטים תקועים במשך שנים ללא כל סיבה מוצדקת. זה נובע הן בשל ריקבון שלטוני של האגף, אזלת יד, וגם כתוצאה משחיתות שלטונית, שלדאבוני נמצאת גם מחוץ לאגף הרישוי והבינוי ומשפיעה עלי לרעה. אנו נעשה בדק בית באגף הרישוי והבינוי. נאלץ להחליף מספר אנשי מפתח באגף ונדאג לייעול הליכי הרישוי והבינוי. אנו נדרוש מאנשי האגף לעמוד בלוחות זמנים בדומה ללוחות הזמנים בהם עומדים אגפים דומים בעיריות באותו סדר גוד, כך שיזמים ואנשים פרטיים שרוצים לבנות יוכלו לקבל על כך רישיונות תוך מס' חודשים. אנו נדאג לשקיפות מירבית בתהליך קבלת ההחלטות ואנו נמגר את תופעת המאכערים, שקיימת באגף הרישוי והבינוי – תופעה, שללא הריקבון השלטוני כלל לא הייתה נוצרת מלכתחילה. אנו נמנה בודק חיצוני ובלתי תלוי, שיחקור את התופעה שבה מספר מצומצם של בעלי מקצוע "מקורבים" פועלים ומקדמים עניינים (בעקר כשמדובר בפרויקטים גדולים) אל מול אגף הרישוי והבינוי. אנו נפעל לכך, שרק הדרג המקצועי יקבל את ההחלטות הקשורות לרישוי ובינוי ולא הדרג הפוליטי. אנו נפעל לשינוי תכניות המתאר, כך שנוכל ליישם את כל השינויים החדשים, שאנו רוצים לעשות בפיתוח ובניית העיר.

N

התחדשות ותשתיות בעיר

העיר חיפה מזקנת, התשתיות קורסות, כל גשם קטן גורם להצפות בלתי נסבלות בעיר חיפה וגם מערכת הביוב קורסת. חברת מי כרמל היא רעה חולה, ויש לבטל את תאגיד המים המושחת שגוזל את כספי התושבים וגרם להעלאת תעריפי המים בעשרות אחוזים. בשנת הבחירות עיריית חיפה מרבדת כביכול את הכבישים בעיר. כל מהנדס כבישים מתחיל יכול להבחין שמדובר בעבודה סוג ג' חפוזה, שכל מטרתה לגרום למר יונה יהב להיבחר לתקופת כהונה רביעית. היכן איתה עירית חיפה במשך חמש שנים? מדוע הם נזכרו רק בשנת הבחירות להתחיל לעשות פעולות קוסמטיות בעיר. כפי שציינתי מדובר בפעולות קוסמטיות בלבד כשהעירייה עושה את אותם פעולות חפוזות היא מבזבזת משאבים יקרים וקרוב לוודאי שתוך שנתיים יאלץ ראש העיר החדש לרבד מחדש את אותם המקומות. חופי הים מוזנחים והם מנותקים מהעיר. אין כל סיבה שלא יחברו את העיר עם חופי הים לדוגמה באמצעות גשרים. גשרים שלא עולים הרבה כסף וישפרו משמעותית את איכות החיים של התושבים בעיר וכפי הנראה יזרימו לה גם תיירם. התשתית התחבורתית לקויה והקשר בין השכונות השונות בעיר לקוי. גם פרויקטים חדשים שנבנים על ידי עיריית חיפה, הם נבנים ברשלנות פושעת ובמרבית המקרים יש לתקן אותם לאחר סיומם לדוגמה: הכרמלית שופצה במשך למעלה משנה ועומדת להיפתח לשירות כשהיא לא נגישה לנכים. גם אצטדיון כדור הרגל (אצטדיון סמי עופר) כשהסתיימה בנייתו לא היה נגיש לנכים. היא צורך לאיים בתביעות משפטיות כדי שיונה יהב יועל בטובו להנגיש את האצטדיון לנכים. אבל גם ללא עניין ההנגשה האם נראה לכם שאצטדיון סמי עופר תוכנן כהלכה? מדוע אין מגרשי חנייה שצמודים לאצטדיון? זה נובע ממניעים כלכליים פסולים וגם מחוסר תכנון מוניציפאלי אפילו לטווח הקצר.
יונה יהב מקדם בנייה חדשה ומקדם גם בנייה של 500 חדרי מלון. אבל מאיכן יגיעו התיירים? על זה לא חשבו בעירייה! בונים הרבה בתים אבל אין תעסוקה בעיר ואנשים עוזבים אותה אז מי יתגורר באותן דירון? בחיפה יש מאות דירות ריקות שלא ניתן להשכיר אותן אז מדוע לעודד כל כך הרבה בנייה חדשה?
שדה התעופה שבמפרץ חיפה קטן ולא מספק את צרכי התושבים ובוודא שלא את התיירות הנכנסת (שבקושי קיימת)
בעיריית חיפה יש חוסר תכנון משווע. כשאנו נקבל את השליטה בעיר אנו נעשה תכניות בנייה לטווח הארוך הבינוני והקצר. אנו נתאים את מספר הדירות הנבנות לכמות מקומות העבודה שנוכל לייצר לתושבי העיר. אנו נאשר בניית חדרי מלון בהתאם להגברת התעסוקה בעיר. אנו נרחבי את שדה התעופה שבמפרץ חיפה כך שנוכל להגיע ממנו לכל נקודה באירופה וכך גם נאפשר לכל התיירים מאירופה להגיע אלינו ולשהות בעיר (לא רק למטרות תיירות אולי גם לסימפוזיונים בטכניון ו/או באוניברסיטה)

השינוי מתחיל כאן!